Fredag 31:a

Tog metron till Sacre Coeur idag. Häftig utsikt! Satt däruppe och läste ett tag, med alla andra turisterna. Gick inte in idag, lång kö. Sen gick jag till Moulin Rouge vilket inte alls var så långt därifrån. Vore kul att se en av showerna nån gång. Om man har råd..
Efter det vandrade jag mest bara runt dom små gatorna i området, tittade i lite affärer. Köpte ost i ett fromagerie :D ingen aning om vad det är för nått, men frågade vilken han rekomenderade runt 5 euro.. den är säkert god!
Köpte en färsk crepe au chocolat (choklad pankaka) i Trocadero (stället med utsikt på Eiffel Tornet) på vägen hem. Slutade med att jag hade choklad i hela ansiktet, längs armarna och såg ut som choklad monstret.
Har även köpt baguette och frukt, så det får bli min middag ikväll. Nu blire Game of Thrones kväll!!



Sacre Coeur


Utsikten därifrån.  View from Sacre Coeur




Innan chokladen började rinna...






Kommentarer
Gabriella Svensson

Skulle också vilja se show på Moulin Rouge, men det är svinigt dyrt, tyvärr :/

Svar: Vad tråkigt :( kanske får önska sig det i julklapp eller nått, hehe :)
denisebradley.blogg.se

2012-09-01 @ 20:22:00
URL: http://fairyfloss.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0