Lördag 25:e

Äntligen framme! Vääääldigt lång tågresa...2 timmar till Bordeaux, väntade i 45 minuter, sen 4 timmar till Paris där jag fick sitta på en sån där jobbig stol som man kan vika in och är jätteobekväm, för att jag inte hade nå plats nummer. Fast jag var inte den ända som fick sitta så iaf, fullpackat tåg.
Jag lyckades ta rätt tåg på tunnelbanan också! stolt :D
Nu sitter jag ensam i familjens lägenhet. Lyckades släpa upp min 22kg-tunga väska från familjelägenheten till min studio. Det var jobbigt. Och så märkte jag att min studio ligger i värsta spökkorridoren...allra längs upp i byggnaden...där hembiträden brukade bo (byggnaden är från 1920 talet tror jag dom sa)...och man hör ingen, bara vinden som susar genom korridorerna... Kommer att skita på mig om jag träffar nån där uppe eller om nån knackar på min dörr.





...Fast utsikten från mitt sovrummsfönster kanske är värd det.


Kommentarer
Gabriella

Jag tycker utsikten verkar värd det! :D

Svar: Haha det är den! :D
denisebradley.blogg.se

2012-08-26 @ 16:01:24
URL: http://parisaupair.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0