Måndag 27:e

Soligt och fint idag, så besämmde mig för att ta en långpromenad i Bois de Boulogne, en stor skog/ park i västra utkanten av Paris, ungefär 15min från där jag bor. Gick runt en stor sjö där man kan åka båt, och sen gick jag till en mindre park (också i Bois de Boulogne) som hette Shakespear trädgården. Det var jättelugnt och mysigt där och jag var trött i benen så jag hittade en härlig bänk i skuggan, satte mig på den och skulle läsa en bok..tills en snubbe (30års åldern) kom och satte sig brevid mig (trots att det fanns flera andra bänkar) och inte kunde sluta prata. Han verkade inte fatta att jag vela vara ifred heller när jag bara svarade "ja" "nej" "vet inte" så jag fick gå därifrån.. :(
Sen skulle jag vara lite äventyrlig och gå en annan väg hem genom stan, fast då gick jag ju vilse (gatorna är väldigt lika..). Fast hittade tillslut. Efter att jag hade kollat lite i affärerna i gallerian Passy.
Senare mot kvällen träffade jag pappan (som kom hem från jobbet) för att handla mat. Han skulle visa ställena där dom brukar gå och handla. Ska finnas en fromagerie (ostaffär) i närheten också sa han..mmm... Sen gick vi hem och så lagade han kräftor i nån god sås och foie gras! Visste inte vad foie gras var först (lever i mjöl som man steker..typ), fast det var helt okej. Väldigt annorlunda.
Jag fick reda på att jag har ett kylskåp i min studio också!! Den va gömd under diskbänken.. Så nu är jag överlycklig!! :D Det ända som fattas nu är internet. Och en liten resa till Ikea.


Sjön i Bois de Boulogne


Hehe


Shakespear trädgården



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0