Onsdag 29:e

Vandrade runt lite i Jardin des Tuileries imorse, innan jag skulle träffa pappan vid Free affären och fixa franskt SIM kort och internet till min studio (båda kommer om några dagar).
Efter det tog jag metron till Triumph bågen och träffade en au-pair som heter Maria som jag lärde känna via aupairforum.se (riktigt bra sida för blivande au-pairer, mycket bra tips, bloggar, och så kan man lära känna andra au-pairer via forumet. Rekomenderas starkt!). Det var så skönt att få prata svenska igen och slippa vandra runt ensam! Vi gick till ett mysigt litet café på en mindre gata längs Champs Elysees. Inte så dyrt heller. Jag åt en sorts grillad macka med lax på.
Sedan gick vi mot Eiffel Tornet, längs designergatan igen, och gick in på Louis Vuitton! Så snygga väskor! Och skorna..!! Fast man vela gråta på priserna. En (liten) planbok gick på runt 5000spänn. Kul. Dom var jättetrevliga där iaf, trots att vi såg ut som lodisar jämfört med alla andra därinne.
Sen när jag skulle ta metron hem  stod det en gubbe i kostym som pissade mot en vägg! Så nu vet jag att jag aldrig ska luta mig mot väggarna nere i tunnelbanan. Ew.
Är ensam i lägenheten så har precis lagat mat åt migsjälv! Blev pasta i tomat sås med blåmögelost :)
Imorn ska jag se om jag orkar kliva upp tidigt och gå på en av marknaderna...


Läääängst bort ser man Triumph bågen, efter hela Champ Elysees (från Jardin des Tuileries)

Maria, la Seine, och Eiffel tornet!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0