Söndag 26:e

Imorgon tog jag sovmorgon till kl 10. Ingen som väckte mig med "mamitaaaaaaaa!!" ;P
Sen var jag tvungen att gå ner till familjelägenheten för att hämta en handduk så att jag kunde duscha (har inte hunnit fått allt till studion än). Lite awkward eftersom två vänner till familjen var där, en sov och den andra var i duschen så jag var tvungen att vänta på honom. Tror att han blev lite förvånad när jag satt där ute och väntade på honom, hehe...
Sen gick jag på upptäcktsfärd i Paris! Först gick jag till Eiffel Tornet, måste ha tagit runt 15-20min att gå dit. Jag gick runt hela,  men jag får åka upp i den nån annan gång. Köarna var inte direkt korta idag (fast det kanske dom aldrig är).
Sedan köpte jag en dricka och en liten toast och åt lunch i parken med utsikt på tornet, och gick vidare till Triumph Bågen.  Riktigt mäktigt. Fattade inte hur man skulle komma över till mitten av rondellen där bågen är först så gick runt som en idiot och letade ett övergångsställe, tills jag såg att man var tvungen att gå UNDER trafiken i en liten tunnel. Ahaaaaa... Fast då var det kö att komma dit också, såklart.
På vägen hem letade jag nånstans att köpa croissanter. Jag måste ha sätt rätt vilsen ut (kanske för att jag stod och stirrade på en karta..) för en snubbe kom fram och frågade om jag behövde hjälp, så gav han mig direktioner till närmaste boulangeriet (allt på franska så klart :D). Närmaste låg i La Muette, så köpte jag två choklad croissanter, cola och gick hem. Folk är väldigt schyssta och hjälpsamma här har jag märkt!
Sen blev det Desperate Housewives och chokladcroissanter i studion!!


Jaa jag frågade en till tant att fota mig...


Triumph Bågen


ChampsÉlysées


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0