Tisdag 21:a

Nu är jag framme i Biarritz! Ska bo här hela första veckan innan det "riktiga" jobbet börjar, som en liten semester för att lära känna ungarna. Sen får jag en "fri-vecka" i Paris när ungarna är i Nice med mormorn.
I söndags tog jag flyget till Paris där föräldrarna hämtade mig från flygplatsen. Vi åkte till familjens lägenhet (som ligger två våningar under min) där jag fick sova i tjejernas rum, och måndag morgon gick pappan till tågstationen med mig där jag tog 5-timmars tåget till Biarritz.
Just nu bor jag i farmor och farfarns lyx hus (dom har en HISS..!) med dom, gammelfarmorn, tjejerna och deras två kusiner på 8 och 9 år. Jag delar rum med lilltjejen Tess, och har eget badrum så dett känns riktigt skönt! :)
Barnen (fast inte Tess) får privat simmlektioner i poolen varje morgon, och idag var vi till en park som ligger precis vid havet. Annars har vi inte hunnit med så mycket än.
Franskan går väl sådär, men ungarna pratar på med mig trots att jag inte fattar allt (och säkert svarar fel på en hel del saker..) så man lär sig en hel del ändå! Lill-tjejen är inte så förtjust i mig än, men dom sa att det tar ett tag för henne att vänja sig. Annars är hon jättesöt och säger saker som "titi-phone" istället för "telephone" ^^
Men nu får jag äntligen gå och lägga mig, woohoo :D


Utsikten från familjens vardagsrum (Eiffeltornet..)




Croissanter för en 5 timmars tågresa!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0