Tisdag 28:e

Idag har jag fixat in mig på en språk skola. Skönt att ha det gjort. Fick tipset av företaget jag åker med ( STS au-pair),  och tydligen känner familjen en annan au-pair till deras vänner som har gått där och var jättenöjd med den.  Skolan heter France Langue. Den ligger rätt så nära till där jag bor vilket är skönt, och så var den lite billigare. Skrev upp mig för två terminer så det blir ända till mars, sen får jag se om jag tar en tredje termin eller om jag hittar på nått annat..
Skolan ligger nära Champs Elysees, så besämmde mig för att gå ner längs hela gatan och kolla lite affärer. Blev ingen shopping dock, det är mest dyra affärer där verkar det som. Sedan skulle jag gå hem och hamnade på designergatan, Avenue Montaigne . Det fanns hur många märkeskläds-butiker som helst! Måste gå in i dom nån gång.
Jag gick hem längs la Seine (floden) och nära hemma köpte jag en pain tradition (godaste baguetten enligt familjen), choklad croissanter (jaa jag kommer att bli fet), fikon, körsbär och blåmögel ost. Fast inte från fromageriet :( fruktgubben sa att ostgubben var på semester...tycker inte att han borde få gå på semester...jag vill ha ost..











Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0