Torsdag 23:e

Bättre start på dagen. Gick ut ur rummet och den första jag mötte var Josephine som utbrast "BONJOOOUUUR!" och gav mig världens största kram :)
Simmlektionen som vanligt på morgonen, men sen skulle farföräldrarna bort i några timmar så dom ringde in en till tjej som har varit au-pair hos dom förrut, Marie. Jättetrevlig. Hon är fransk och kunde inte så bra engelska så jag hann öva en del franska med henne! Hon sa att hon också hade haft samma problem med Tess i början, fast det hade gått över efter någon vecka. Tess var helt kär i henne nu iaf.
Sen kom det två små killar till (vänner till familjen), dom måste ha varit runt 4 och 9 år, och en till tjej som skulle hjälpa ta hand om dom. Så vi blev ett helt dagis här ett tag! Tess, Josephine, dom två kusinerna, dom två killarna, Marie, den andra tjejen och jag. Men det gick bra! (trots att Marie helt klart var favoriten) Vi badade i poolen, gick till parken, fick en dansuppvisning ("un spectacle!") av Tess, Josephine och hennes 8-åriga kusin i princess klänningar...
Ikväll har farmorn suttit och skrivit ut en massa kartor åt mig så att jag ska klara mig i Paris :) Fick en lista på alla bra museum, en karta på tunnelbanan, museum som är gratis, info om tåg till Verailles (där sista kungafamiljen bodde), och råd om områden jag inte borde gå till ensam. Tydligen bor hela släkten i 16:e distriktet i Paris också, som jag ska bo i.
La Piscine:



Vardagsrummet (2:a våningen)


Kommentarer
Elin

BOR DU DÄR?! omg.

Svar: Haha jaa! :D du får hälsa på nån gång!
denisebradley.blogg.se

2012-08-31 @ 19:57:54
URL: http://elinnisabella.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0