5:e Oktober

Får bli ett snabbt inlägg nu innan jag ska ut och dricka lite cocktails i Bastille. Känns som man gör saker hela tiden! Mest fikat, men ändå! Veckorna bara försvinner..
Jo har verkligen börjat "testa" mig nu, se hur mycket jag tål innan det räcker. Till ex. här om dagen skrek hon "Gateauuuu!!" ("kaka") hela vägen hem från skolan för att jag sa att vi skulle käka mellanmål när vi kom till parken. Näe, hon skulle ha kaka NU. Folk bara stirrade på oss hela vägen, lät som hon höll på att dö. Aja, hon fick värken kaka eller park. Hon fick sitta i rummet ett bra tag och fundera på vad hon hade gjort istället. Sen fick hon säga förlåt och förklara varför det var fel (fast det var mest jag som fick förklara det).
Och Tess tror att hon kan lura mig med att säga "Men pappa säger att jag får göra så.." när jag säger nej till någonting, till ex när hon spottar på golvet.
Men idag har dom varit jättesnälla! Kanske tar ett tag innan dom lär sig där gränserna går.


Fika på Starbucks efter skolan (varm scone med choklad...mmm)


På väg hem från parken idag. Höst, men idag har det varit riktigt varmt! (T-shirt väder)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0