7:e Oktober

Igårkväll hamnade vi (jag, Klara, en tysk, en islänsk och en till svensk) på en gata med en massa små barer vid Bastille. Avslappnat, sköna människor och billigt!! En mojito gick på 6 euro, så fick vi gratis tequilas ;) blev dock hur trångt som helst i baren senare och höll på att svettas ihjäl. Tog det lugnt för vi skulle upp tidigt imorse för att shoppa på Forever 21!! Fattar inte hur jag orkade kliva upp kl 8.. (tidigt för mig!!).
Så imorse tog jag metron till Pont de Sevres, sedan tog vi bussen till en stor galleria. Vi var dom första i affären, så det var bara att plocka på sig och prova hur mycket man vela för det var inga köer!! :D inte bra för plånboken dock..
Nu sitter jag och är barnvakt. Föräldrarna är ute och käkar med några kompisar, så jag sitter och förfestar och fixar mig hemma hos dom, haha. Lyssnar på franska NRJ och dricker lite franskt vin, helt okej!
Inatt är det Nuit Blanche i Paris, så museum och metron är öppet hela natten (av det jag fattade). Folk vandrar längs gatorna hela natten och har trevligt. Våra planer är däremot inte så kulturella, bli nog direkt till nån nattclubb när jag träffar tjejerna på stan. Nattlivet i Paris är hur bra som helst!! Visst, alla clubber är lite utspridda men när man väl kommer in är det så skön stämmning!! (fast inte på Rex)


Baren igår


Too early in the morning




Fanns en Ikea i närheten så gissa var vi gick och käkade lunch! Hur GOTT som helst!!!


Köpte visst lite saker... (grejerna till vänster från HM, till höger Forever 21, smink från Kiko)


Kommentarer
Gabriella Svensson

Avundsjuk på potatisarna. till mina köttbullar fick jag potatismos (som snarare var en puré) och ingen lingonsylt! Är det inte meningen att det ska vara samma på alla IKEA? :P

Svar: Va! Vad käkade du på för Ikea då?? haha trodde jag med! det var huuur gott som helst ;)
denisebradley.blogg.se

2012-10-07 @ 19:52:03
URL: http://fairyfloss.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0