Tisdag 2:a

Har börjat skolan nu! Den heter France Langue och ligger i Victor Hugo, tar ungefär 20 minuter för mig att gå dit. Är nöjd än så länge iaf! Läraren var riktigt bra, hon pratade bara franska under lektionen men lugnt och tydligt så att man förstod det mesta. Vi är inte för många i klassen heller tycker jag, runt 15 tjejer, och bara en till svensk! Jag valde "discovery" programmet med inriktning konstens historia (fanns äver litteratur), så det betyder att en gång i veckan får jag gå på museum och lära mig om det. Det var inställt idag dock, pga att läraren var sjuk. Torsdag är nästa lektion!
Imorse drog jag på mig mina sport kläder och tog en långpromenad i Bois de Boulogne (1 timme 20 min). Så härligt att få komma bort från allt folk, stress och byggnaderna och få andras frisk luft ett tag (kändes friskt iaf).. Fast gick lite längre in i skogen idag, vilket jag inte vågat göra förut ifall jag skulle gå vilse. Det var lite småläskigt..nästan ingen som gick där, så tror jag jag såg en prostituerad som gick längs en väg (om det inte bara var en tjej som tyckte om att gå i skogen i kortkort, uringat och klackar..).
Lagade köttbullar och makaroner till tjejerna idag. Dom älskade köttbullarna! :D





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0