Fredag 7:e

Fick lite sovmorgon imorse. Kl 13 skulle jag vara i Saint Germain en Laye (en förort till Paris) för STS picknicken, och var tvungen att ta RER för första gången. Kan inte använda mitt metro kort för RER:en åker ut till förorterna, så det kostade 4 euro. Tog 20- 30min ungefär. Det var jättemysigt vid slottet där, och det var verkligen en enorm park! Träffade en hel del trevliga au-pairer. Det var många från olika länder (även från så långt bort som amerika), men vi svenskar var flest. Tror att två tjejer vågade sig på mina bullar.. Aja, jag fick iaf smaka på en massa gott! :D
Var tvungen att åka därifrån runt 3 för skulle hämta Tess från dagis vid 16:30. Fick springa hem en snabbis innan, byta till shorts för jag höll på att svettas ihjäl, och slänga ihop en liten matsäck ifall hon var hungrig (och lite godis bara ifall att..).
Gick lite segare den här gången för hon höll på att larva sig med skorna i en evighet, men annars gick det bra. Tur att vi inte skulle hämta Jo efter bara.
Sen gick vi till parken, asmycket folk igen, hon lekte med min vattenflaska och sand, sen hämtade vi Jo från kusinerna (som bor väldigt nära).
Slängde ihop lite random saker åt dom (nån ost-potatismos, tomater, lax, humus, bröd), och ska även sova här i Jo's rum till på söndag för föräldrarna är borta på bröllop under helgen.
Kommer att ta en lång sovmorgon på måndag... Helst till 15.








Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0