Lördag 15:e

Nu har jag varit ute och testat på Paris nattliv! Mötte Julia (hon som jag stäffade tidigare i veckan) inne i stan runt 23:00, vi satte oss vid en mysig liten bar och köpte en flaska vin. Senare kom det lite fler svenska tjejer och vi gick till nattklubben Rex runt 2:00. Dom spelar techno musik där, vilket vi märkte inte är våran grej direkt (det lät som dom spelade samma låt hela kvällen och folk liksom stod och guppade upp och ner lite). Efteråt skulle jag ta bussen hem, men orkade inte gå hela vägen till St Lazare där min buss gick (tar typ 20min), så snackade med några amerikanska tjejer som visste var man tog taxin och gick dit med dom. Det blev bara 10 euro, så det var inte så farligt. Allt som allt var det en bra kväll iaf, fast Rex var lite av en besvikelse.
Igår träffade jag även Jenny! (kompis jag kännt sedan jag var fyra). Känns jättekonstigt att båda bor här nu!! Vi tog metron till Montmartre där vi hittade ett fik på ett torg med en massa konstnärer, turister och tiggare. Vi drack kaffe och åt crepes. Sen gick vi runt hörnet och såg flera billigare fik med mindre folk. Jaja. Efter det gick vi till Sacre Coeur, och sen till Lafayette där jag provade ett par skor som jag tänkte köpa men dom hade inte storlek 35.. Hon hann även följa med mig hem en sväng och se hur jag bor innan jag skulle hämta tjejerna.
Idag har jag inte gjort nånting! SKÖNT. Fast man får lite ångest när man bor i Paris och man bara sitter hemma och tittar på serier en hel dag... Jag har iaf övat lite franska! När jag ringde och beställde pizza.



Jenny i Montmartre


Sacre Coeur


Julia och vår Rosé


"Forest-Supreme" ;)





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0