Onsdag 12:e

Onsdagar är barn i Frankrike lediga från skolan. Så idag har jag tagit hand om båda tjejerna hela dagen från 8:30 på morgonen! Gick bättre än förväntat. Dom fick tidig lunch så att dom skulle hinna sova innan deras musik och dans lektioner. Medan dom sov han jag kolla på lite Big Bang Theory.
Jag har varit lite nervös om att gå till musikskolan med dom (ifall lillen skulle börja skrika, ifall jag skulle åka fel med bussen eftersom jag aldrig åkt buss i Paris, hur det skulle gå med barnvagnen, om jag ens skulle hitta...), men allt gick hur smidigt som helst! Det "versta" var typ att köpa bussbiljetter åt dom nere vid metron för det var så branta trappor, mycket folk och jag var tvungen att släpa ner och upp barnvagnen och Tess. Fick bära upp hela vagnen (med Tess i) i bussen, men det gick.  Sen visade Jo mig var man hoppar av och var skolan låg. Hon hade dans och piano, och lillen hade nån sorts musik lektion (slå på instrument tror jag).
Medan Jo var på sista lektionen gick jag ut en sväng med Tess. Vi gick läng La Seine och förbi Eiffel Tornet eftersom det låg väldigt nära, så sprang hon runt lite i parkerna. När jag kom tillbaks hade det gått 50 minuter och Jo springer ut gråtandes och säger "var var du?? jag har väntat jättelänge!!". Woops.. Sista lektionen var tydligen 30min istället för en timme... Gav henne lite choklad pinnar så blev hon glad igen :)


Jo att dance


Tess and me went for a little walk waiting for Jo


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0