Söndag 16:e

Tog hand om tjejerna igårkväll också, från 20 till 00:30 ungefär. Men det var lugnt! Satt och kollade How I Met Your Mother på deras hemma bio.
Idag skulle tydligen alla museum ha gratis inträde (tror dom har det en gång i månaden), så jag och Jenny skulle vara lite kulturella och kika in i några. Började med att vi träffades i Marais runt lunchtid, gick till judiska kvarteret och köpte asgod falafel som vid tog med oss och käkade i en park (Park des Vosges). Efter det gick vi in i Musee Carnavalet. Säkert intressant om man kunde mer om sånt eller om man hade guide, men vi drog därifrån rätt så snabbt. Lite vuxenpoäng får vi för att vi gick in iaf, tycker jag.
Gick vidare mot Notre Dame, kollade i lite affärer och stannade på den lilla ön man korsar för att komma dit. Där köpte vi en sorbet glass var och satte oss i solen nere vid la Seine och njöt av värmen.
Sen kom vi till Notre Dame, lekte turister och tog en massa bilder, och gick vidare upp mot Rue Rivoli där det finns en massa affärer. Fast dom var stängda märkte vi när vi kom fram (stänger väl tidigt på söndagar), så vi satte oss på en bar och beställde två drinkar. Min var en alcoholfri grej med mint och citron och nått annat som lät jättegott. Den smakade tandkräm. Jenny körde hardcore med en mojito mitt på dagen, och den var iaf helt okej.
Senare gick vi till donken och köpte strips. Så hela dagen bestod egentligen av mat och dricka istället för museum-tittande.. Jaja, brännde väl stripsen när jag gick upp för dom sju våningarna upp till min lägenhet iaf.
Köpte en pain tradition (god baguette) i boulangeriet när jag kom hem. Får skrapa ihop resten av osten i mitt kylskåp så får det bli min middag!


Falafel i Park des Vosges


Musee Carnavalet



Bro över till Notre Dame









Kommentarer
Linda

Åh ni ser ut att ha det jättebra! Kul att ni är där nere båda två :)

Svar: Jaa det är jättemysigt! :)
denisebradley.blogg.se

2012-09-17 @ 20:18:57
URL: http://lindapatriciasord.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0