Söndag 23:e

Blev en låååång dag igår. Träffade Jenny runt lunchtid för lite shopping på rue Rivoli där jag jagade ett par skor i min storlek men var slut överallt såklart.. Åkte sedan vidare till en stor galleria i Creteil, sydvästra Paris nära där Jenny bor. Köpte ett par billiga klackar från New Look och en svart tjol. Efter det var vi helt slut, så vi åkte hem och Jenny lagade en underbar middag till mig. Broccoli och morots-röra värmd i micron.
Hade inte tänkt festa så hårt eftersom vi var så trötta, men så frågade en av Jennys kompisar om vi vela hänga med henne och en kompis som fyllde år till ett ställe i Porte Maillot, på västra sidan Paris, som skulle vara bra. Så det började med att vi åkte till Bastille där det fanns rätt så många barer, och satte oss i en som hette Bar du Cirque. Trevligt ställe, billiga drinkar. Tog en white russian (mjölk drink). Vi satt där tills några jobbiga fyllegubbar i 50 års åldern började prata med oss och vägrade låta oss vara. En av dom ringde sin bror som tydligen bodde i Stockholm och sa åt Jenny att prata med honom..
Nästa stället var en bar som hette Panic Room. Fullproppat med folk, mest ungdomar i avslappnad klädsel. Vi var där i en halv timme ungefär, och jag beställde bl a parma skinka för jag var hungrig. Trodde jag skulle få det lite fint på en tallrik, men nej jag fick skinkbitarna i en plastlåda och en papperspåse med några baguette-bitar i. Jaja, smakade bra iaf.
Efter det tog vi metron hela vägen till andra sidan Paris till Porte Maillot, och gick in i nattklubben Palais Maillot som låg på utsidan av en stor galleria. Vi var inte tvungna att köa eller betala inträde (20euro) för han som fyllde år verkade känna dom som jobbade där så han snackade med dom och vi fick gå förbi, hehe. Riktigt häftigt ställe! Stort, fint dekorerat, bra musik (att dansa till iaf) och mycket folk. När vi hade varit där ett tag kom det fram en kille som jobbade där och frågade oss att följa med honom, så tog han med oss upp till en liten terass grej där VIP området var där det satt tre killar. Det var jätteskumt för dom liksom pratade lite med oss, men dom sa inte så mycket direkt. Det var inte så mycket plats för oss att dansa där heller så vi stack efter några minuter..haha.. Någon bjöd oss på champagne senare också! :)
Runt 5 tiden gick vi därifrån. Jag och Jenny skulle försöka ta oss hem till henne (hade varit närmare till mig men jaja). Tog väl runt 3 timmar eller så! Vet inte riktigt vad vi gjorde..Gick hela vägen till Triumph Bågen iaf och tog miljarder bilder. Gick ner i några metron bara för att se om dom hade öppnat. Det hade dom inte, så då skulle vi gå mot Jenny tills dom öppnade. Gick längs en gata vi trodde var Champs Elysees (det var det inte) och Jenny köpte färska choklad croissanger från ett boulangerie precis när dom öppnade (kl 7 tror jag). Sen stannade en taxi, så vi tog den till Bastille och när vi var framme hade metron äntligen öppnat så vi kunde ta oss hem och sova!! Somnade runt 8:30, så har varit lite småtrött idag..
0,0001% av alla bilder vi tog (ungefär):


Middag

Bastille






<3




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0