Söndag 2:a

Imorse blev det Le Chat Botté (Puss in Boots) i Jardin du Shakepear med familjen och några vänner till dom. Bestämde mig för att gå dit medan dom tog bilen (tar ungefär 20 min om man går fort). Gick igenom Bois de Boulogne, har aldrig sett så många ute och springa på samma ställe! Måste vara det bästa stället för en joggingtur. Teatern var ganska rolig, trots att jag inte fattade så mycket.
Senare tog jag metron till Marais området (nära Notre Dame) och träffade Maria och fyra andra trevliga au-pairer (vi börjar bli rätt så många!). Vandrade runt lite men dom flesta affärerna är stängda på söndagar, så vi gick vidare till Notre Dame. Nu tror jag att jag har sett dom störta turist attraktionerna! Efter det gick vi till ett Creperie och alla åt crepes förutom mig, jag tog en våffla med nutella. Huuurrr god som hälst men inte bra.. Den här veckan ska jag skärpa mig!! ...
Imorn börjar det riktiga jobbet. Tess ska till dagis, går härifrån kl 8 på morgonen... Sen ska jag ta hand om Josephine hela dagen för hon börjar inte skolan först än på torsdag. Men det känns skönt att få lite rutiner faktiskt! fast det gör det nog inte imorgonbitti när mitt larm går..

Här utspelades teatern.




Notre Dame






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0