Söndag 30:e

Var tvungen att jobba fredag morgon för Jo var fortfarande sjuk.  Tittade på film hela dagen, så kan inte säga att det var ”hårt arbete” direkt ;)
Fredag kväll skulle föräldrarna ut, men dom ringde in en kille som brukar ta hand om tjejerna så att jag kunde få vara ledig eftersom jag hade jobbat så mycket. Dom har velat att jag ska träffa honom ett tag, så att jag kan öva min franska med någon. Fast han var väldigt blyg så blev inte så mycket prat. Aja, börjar skolan imorn ändå!
Träffade även Jenny för att ta en drink. Vi åkte till Grand Boulevard (där Rex ligger..) för det finns en massa mysiga barer där, men vi var hungriga så jag köpte churros (jättegoda fettiga deg-grejer med socker på) och hon en fyra-oster-macka. Sen gick vi längs hela gatan och kollade barer. Tillslut satte vi oss på Indiana där dom satte oss på ett bord längs bort i mörkaste hörnet vid disken...jätteskumt..så vi var tvungna att fråga om vi fick sitta ute istället. Det fick vi, så hon beställde en (äcklig) White Russian, jag en Coco Punch.
Dagen efter blev shopping...igen...måste lägga av men det finns så många fina saker överallt! Så behövde jag faktist lite fest kläder. Innan jag kom hem gick jag in i närmaste matbutiken för att köpa lite frukost och sånt. Köpte även en vinflaska. När jag hade betalat och gått ut ur affären hördes ett ”Crash!” och så var min vinflaska i backen i miljoner bitar. Fan...stod och stirrade på den ett tag, plockade upp två stora bitar för att slänga i soptunnan, så såg jag att en kille kom mot mig. Han frågade vad det var för märke, om jag hade kvittot (nej) så sa han något som jag anade var att han skulle in och fixa en ny åt mig. Så kom han ut med en ny!! Jätteskysst! :) Kostade bara 3 euro men ändå..!
Efter det gick jag hem för att fixa mig. Min middag blev en tonfiskmacka. Sen kom Jenny och vi drack lite vin. Fast det var inte så lätt som det låter, tog ungefär 45min att få upp korken. Måste köpa en öppnare...
Vi mötte hennes två kompisar och drog till ett jättehäftigt ställe, Showcase, som ligger under en jättestor bro över Seine vid Hotel des Invalides. Så fort vi kom upp ur metron kom folk och frågade om vi skulle till Showcase, så antar att det är ett populärt ställe! Träffade även några fler au-pair tjejer där. Fick köa ett bra tag dock, för vi var där rätt så sent (runt 13:00). Blev lite oroliga ett tag för kön rörde sig inte och en massa blev nekade vid ingången. Fast bara killar, så vi väntade kvar. Och det var värt det! När vi kom fram till vakten frågade han om vi var på gästlistan (man kommer in gratis), vilket vi var fast jag hade inte skrivit upp tillräckligt med personer. Men han frågade bara om mitt namn, var vi kom ifrån, och så släppte han in oss. Najs! Det var jättestort, enormt dansgolv och skön stämning, alla pratade med alla.
Kom hem runt 5 (tror jag). Så har varit lite död idag. Kl 16 gick jag iaf med familjen till deras vänner som också har en svensk au-pair, så det var trevligt att få träffa henne.


På väg över bron till Showcase





Ingången under bron



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0