Tisdag 25:e

Ahh har typ blivit sjuk igen!! Började bli bättre men vaknade med världens ont i halsen o huvet imorse. Okej, kanske inte var så smart att köra full rulle i lördags. Men ändå!!
Just nu sitter jag i familjens lägenhet och passar barnen (som sover) för föräldrarna är ute med några vänner. Ska nog titta på Friends. Barnen var jobbiga idag, den större vägrade komma och äta middag med mig för hon skulle "vänta tills mamma kommer hem". Ahh! Visste inte vad jag skulle göra så skickade henne till rummet. Hon verkade dock inte bry sig. Får komma på nå annat...
Imorse åkte jag iaf och fikade med en au-pair som heter Amanda. Vi var på ett jättemysigt ställe nära Lafayette Gallerian som heter Paul. Det verkar vara en stor fransk kedja för dom finns lite överallt, och dom har måååånga goda bakelser. Inte bra...måste blir frisk snart så jag kan börja motionera..
Mormorn ringde idag för att snacka med tjejerna. Tess är så rolig när hon pratar i telefon.. "Eh ma! Eh ma! Eh ma! Eh ma!" är allt hon säger ("Et moi" betyder "och min", vet inte om det är det hon säger), så hör man hur mormorn ba "Jahaaa men vad roligt! Och vad har du gjort idag?", "Eh ma! Eh ma! Eh ma! Eh ma!", "Jahaaa vad kul!"


Tess mindes inte att vi hade varit i parken igår, så när vi kom hem och hon vaknade sa hon "Men jag vill till parken!!"

Jo med en "cornichon", ungefär som ölkorv, jättegott


Utsikt från Paul's fönster idag


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0