Torsdag 20:e

Nu har jag varit här en månad! Det känns verkligen inte som jag har varit borta så länge. Men det längsta jag varit hemifrån är 5 veckor så har inte slagit rekord på det än..
Igår var en rätt så jobbig dag. Var trött och förkyld och hade ont i huve samt att jag skulle ta hand om tjejerna hela dagen. Det gick bra ändå, tittade på Jungelboken på franska med Tess på morgonen, kl 11:30 hämtade vi Josephine från skolan, gjorde lunch (hamburgare och potatis grejor), Tess sov medan Jo fick kolla film och jag fick kolla desperate housewives, och sen var det dags för musik och dans. På vägen hem var det helt packat i bussen, så det gjorde det inte så mycket bättre när vi kom med barnvagnen. Hoppade av en hållplats tidigare (tar typ två minuter längre att gå) för det var så trångt och då fick Jo panik för hon litade inte på att jag visste var vi bodde. Så bestämde hon sig för att tjura hela vägen hem.
På kvällen hade jag och Jenny ost och vinkväll med fyra olika sorters ostar. Rätt så underbart! Så var vi tvungna att kolla på The Aristocats för hela Paris stämningen ;D
När jag väntade på henne vid metron hade jag nyss köpt en baguette, så kom det fram en snubbe som frågade om han kunde smaka. Okej, visst sa jag och rev av en liten bit. "Åh tack, jag var så hungrig!" sa han (han såg inte ut som en utrliggare heller). Så sa han nånting och sprang iväg. Han kom tillbaks några minuter senare med ett cigg paket "som tack för baguett biten"......jag röker inte ens, han kunde ha köpt en croissang eller nått.. ;p
Idag har jag bakat med tjejerna! Gjorde cupcakes med creamcheese frosting. Dom blev inte helt misslyckade heller!





 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0