Torsdag 27:e

Igår var en väldigt jobbig dag..dunkade till i huvudet så fort jag ansträngde mig, och på det skulle jag ta hand om barn en hel dag. Sen på dansskolan började det regna, så jag gick ut för att plocka in barnvagnen med Tess. Så såg "rektorn" av skolan att Tess bara hade en långarmad tröja på sig. Då sa hon till mig "Hon borde ha något mer på sig! Har hon ingen jacka och halsduk??", hon pratar inge engelska så jag försökte säga "Jo men vi ska in snart igen", men hon stod kvar och sa "Men det är kallt!! Hon borde ha något mer på sig!", suck.... "Jo."  Så stod hon där och glodde lite mer. Hon såg hur jag stod där ute och krånglade med vagnen och barnens miljoner dans- och musikgrejer (hon såg säkert hur ont i huvet jag hade också), och då bestämmer hon sig för att stå där inne i värmen och klaga på mig! Blev lite less.
Men idag har varit bättre! Hämtade Jo och en killkompis till henne under lunchen och gick och käkade på McDonalds med dom ("McDo"). Dom fick en happy meal var, och hade väldigt kul med bygg-ihop-själv leksakerna dom fick (minns känslan..). Hann gå hem en liten sväng och sedan blev det springa tillbaks till skolan så att vi nästan blev utstängda. Men jag blev instängd och fick gå ut genom receptionen, igen.
Senare när jag skulle hämta tjejerna, kom jag till Jo's klass och hon stod och grät brevid läraren. Hon hade ont i örat sa hon. Medan vi gick hem grät hon hela vägen och sa "Jag har ont i örat! Jag kan inte gå, jag vill åka i vagnen...buhuuu", så jag tänkte "Jahaa hon försöker lura mig...". Men när vi kom hem och hon fick kolla på film (Mary Poppins!) fortsatte hon att gråta, så jag ringde mamman. Blev att farmorn fick komma och ge henne någon sorts Alvedon, och senare gick hon till doktorn med pappan. Det var en liten inflammation, men inget farligt.

Dom gick och höll hand och var så gulliga tillsammans!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0