Torsdag 6:e

Jag har hämtat tjejerna från skola och dagis ensam idag! Och det gick BRA!! :D Var hur nervös som helst för att hämta Tess från dagis ensam, ifall hon skulle skrika och vägra gå med mig. Alla barnen satt i ett rum, gick in och vinkade åt henne, läraren sa ”nu ska du få åka hem Tess!!”, hon såg mig och sa ”nej, inte hem!!”, jag tänkte neejjjjfaannnnneeejjj, men sen så kom hon ändå utan att gnälla nå mer! Är sååååååå lättad!
Josephine var lätt, det var bara att gå till hennes klassrum så sprang hon och gav mig en kram :)
Innan jag hämtade dom sprang jag runt och letade ingredienser för svenska kanel bullar till STS picknicken imorn. Hittade ingen sån där jäst man behöver till bullar, så fick duga med torrjäst. Sen köpte jag smör som var jätteskumt, vetemjöl och socker. Hittade inge kardemumma. Hittade inga bullformar. Jaa dom blev väl helt okej, men inte alls samma sak. Jag försökte iaf!! Och tjejerna tyckte det va jättekul att pensla på egg på dom. Tror jag får köpa lite kakor från affärn imorn dock...
Gick även en sväng till WHSmith idag (engelsk affär). Dom hade en massa engelsk mat!! Hoola hoops, Twiglets, Marmite, Golden Syrup, Cadbury’s Chocolate....helt underbart. Dom hade även en massa engelska böcker och tidningar, fast dom var väldigt dyra. Gick bara hem med en påse Jelly Babies. Duktigt av mig tycker jag.









Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0